De grootste 2 problemen voor fysieke retailers:

Door: Richard van der Helm


 

1. Concurrentie van online retailers

Online winkels bieden vaak lagere prijzen, gemak, en een breder assortiment, waardoor fysieke winkels moeite hebben om klanten te behouden.

 

 


 

 

 

Oplossingen:

   1.    Omnichannel strategie: Combineer online en fysieke ervaringen. Bied bijvoorbeeld “click & collect” diensten of zorg dat klanten gemakkelijk online kunnen bestellen en in de winkel kunnen ophalen.
    2.    Unieke winkelervaring: Creëer een beleving die niet online te ervaren is, zoals persoonlijke klantenservice, exclusieve producten of evenementen in de winkel.
    3.    Lokaal karakter en duurzaamheid: Speel in op de groeiende trend van lokaal winkelen en duurzaamheid door samen te werken met lokale producenten of duurzamere producten aan te bieden.

 

2. Hoge operationele kosten

Huur, personeel, en voorraadbeheer zijn duurder voor fysieke winkels, wat druk zet op de marges.

Oplossingen:

    1.    Optimalisatie van personeelsinzet: Gebruik data om piektijden te voorspellen en personeelsbezetting te optimaliseren, zodatu er geen overbezetting is in rustige tijden.
    2.    Kostenbesparing door technologie: Investeer in technologie zoals zelfscankassa’s en voorraadbeheersystemen om efficiëntie te verhogen en operationele kosten te verlagen.

    3.    Samenwerkingen en gedeelde ruimtes: Deel winkelruimte of werk samen met andere bedrijven om kosten te delen en het aanbod uit te breiden voor klanten, wat extra verkeer naar de winkel kan genereren.

Deze oplossingen kunnen helpen om fysieke retailers concurrerender en rendabeler te maken in een uitdagende markt.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.